חשיבות הספורט והשפעתו על ההישגים

  1. WeFIT
  2. אורח חיים בריא
  3. חשיבות הספורט והשפעתו על ההישגים
חשיבות הספורט והשפעתו על ההישגים

להרגלים של כושר יש השפעה רבה יותר ממה שנהוג לחשוב על החיים שלנו, מעבר לשיפור הכושר והבריאות. מחקרים חושפים כי פעילות גופנית קשורה להעצמה של דימוי גוף חיובי, להערכה עצמית גבוהה ולהפחתה במצבי רוח שליליים. לכושר גופני יש גם חלק בשיפור התפיסה העצמית מה שמוביל לשיפור משמעותי באיכות חייו של האדם וליכולת שלו להסתגל לשינויים ולמעברים בחיים. מחקרים מצאו גם קשר בין ביטחון עצמי גבוה לבין הצלחה בספורט. התמדה בפעילות גופנית, לדוגמה, יכולה לחזק את הביטחון העצמי לא רק בהקשר למצבים ספורטיביים אלא גם בהקשר למצבים אחרים בחיים. לשמירה על הכושר הגופני השפעה חיובית על הפחתה בדיכאון וחרדה ועלייה ברגשות חיוביים כגון שביעות רצון כללית, תפיסה חיובית של איכות החיים וכן השפעה על ההרגלים הבריאותיים שלנו כגון הפסקת עישון וגמילה מאלכוהול.
מחקרים מראים כי אנשים העוסקים בספורט יהיו אנשים הישגיים יותר.

אז מהו הישג?

הישג = הדחף להצליח ולהתמודד בהצטיינות עם אתגרים שאדם מציב לעצמו.

אנשים שמונעים על ידי צורך הישגי גבוה, מציבים לעצמם יעדים ואתגרים ושואפים לבצע ולהשיג אותם על הצד הטוב ביותר. יש להם יכולת להתמסר למשימות גם אם הן לא מהנות באותו הרגע. יש בהם רצון להגיע להישגים ולרצות להצליח גם בדברים שנראים בעלי מאמץ רב אפילו אם אין להם ביטחון בהצלחתם. למסירות ומחויבות כאלה קשר ישיר לכמה מההישגים הנחשקים ביותר כמו ציונים גבוהים בתיכון ובאוניברסיטה, הצלחה בעבודה, נישואים ארוכים וחיים ארוכים יותר.

אנשים העוסקים בספורט והמצטיינים מביניהם, לומדים לא רק לשחק משחק הוגן, אלא גם מפתחים דרך הספורט תכונות כמו משמעת עצמית, אתיקה, דבקות במטרה, רצון להצליח, כישורי ארגון, שיתוף פעולה, עבודת צוות, פתרון בעיות ותכונות נוספות המזוהות עם תכונות של ספורטאי אנשים אלו מפתחים אצלם את התכונות האלו וידעו להביא את זה גם לעבודה ולקריירה שלהם.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)