ישיבה ממושכת מול מחשב – יכולה להוות סכנה לבריאותך!

  1. WeFIT
  2. טיפים
  3. ישיבה ממושכת מול מחשב - יכולה להוות סכנה לבריאותך!
ישיבה ממושכת מול מחשב – יכולה להוות סכנה לבריאותך!

בעידן של היום, עם כל ההתקדמות וההתפתחות הטכנולוגית, רובנו יושבים בעבודה, במשרד, בבית הספר, באוניברסיטה וכדומה, שעות רבות במהלך היום, מבלי לזוז כמעט בכלל. אנחנו מתקשרים אחד עם השני באמצעים טכנולוגיים, כגון: מחשב, פלאפונים חכמים, רשתות חברתיות ועוד, מה שיוצר פרקי זמן ארוכים בהם אנו לא זזים כלל מהכסא.

"אורח חיים יושבני" מעלה את הסיכון למחלות רבות, כמו: מחלות לב, סוכרת, שבץ מוחי, סרטן המעי הגס, סרטן השד ועוד.

בנוסף, ההתקדמות בחברה המודרנית דחפה גם למצב שאנשים עושים כיום פחות פעילות גופנית.
צמצום הפעילות הגופנית, ישיבה ממושכת מול מחשב, שעות רבות של צפייה בטלוויזיה וכדומה, גורמים לנזקים רבים, שרובנו כלל לא מודעים אליהם.

ישיבה ממושכת מעלה את הלחץ על חוליות עמוד השדרה, גורמת לפגיעה של הגב התחתון, גורמת לחולשה של זוקפי הגב, גורמת לכאבים בצוואר כתוצאה מהטייה לא נכונה של הצוואר, גורמת לעייפות וחולשה של זוקפי הצוואר, לשחיקה מתמדת של השרירים והעצמות, לזרימה לא רציפה של הדם ועוד סכנות ונזקים נוספים.

סרטון שמסביר איך לשבת נכון מול מחשב:

 

כדי למנוע את הנזקים הנגרמים מישיבה ממושכת לאורך כל היום, יש להקפיד על: ישיבה נכונה על כסא כאשר הרגליים בזווית של 90 מעלות ונוגעות בקרקע, ישיבה זקופה, מבנה כסא, גובה כסא, גובה שולחן וגובה מחשב – בגובה הנכון, ראש קדימה, ידיים מונחות בצורה נכונה וזווית ההטיה בצוואר תקינה.

אך גם אם אתם מקפידים לשבת בצורה טובה ותקינה, יש להקפיד על קימה כל חצי שעה (בערך) להליכה קלה של כמה דקות, ולדאוג להתמתח, להזדקף, להניע את השרירים, העצמות, המפרקים ולהזרים את הדם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)