להתחיל להתאמן בגיל מבוגר

  1. WeFIT
  2. מוטיבציה
  3. להתחיל להתאמן בגיל מבוגר
להתחיל להתאמן בגיל מבוגר

אף אדם אינו מבוגר מידי בשביל להתחיל להתאמן. אל תגידו לעצמכם תירוצים כמו: "אני מבוגר כדי להתחיל", "לא התאמנתי כל החיים", "הייתי צריך להתחיל להתאמן בגיל מוקדם יותר וכבר מאוחר כעת להתחיל", "יש לי כאבים שמגבילים אותי להתאמן", "בגיל מאוחר להתאמן זה כבר לא בריא" ועוד סיבות כאלה ואחרות שגורמות לכם לתרץ בעיקר לעצמכם.

אף פעם לא מאוחר מידי להתחיל להתאמן!

להתחיל להתאמן אפשר בכל גיל.
הסגולה לחיים בריאים ונכונים היא שילוב של תנועתיות בחיי היום יום. תנועתיות שמלווה בפעילות גופנית המותאמת אישית לכל אחד ואחת מאיתנו בהתאם ליכולת ולמצב הגופני שלנו. כמובן שיש צורך בשילוב בשילוב של תזונה נכונה במהלך היום יום להשלמת אורח חיים בריא ונכון.

תנועתיות במהלך היום יום היא דבר חשוב מאוד. כאשר אדם מרבה בשכיבה או בישיבה שעות רבות במהלך היום, אין זרימה טובה של דם לעבר כל חלקי הגוף. כמו כן השרירים, העצמות והמפרקים מתקשים ולעיתים אף מתנוונים. בשביל למנוע מצב כזה מומלץ להרבות בתנועה במהלך היום, תנועה שמלווה בהזזה של מפרקי הגוף והשרירים השונים, ומניעה את כל הגוף.

ככל שמתבגרים, בעיקר אצל כאלה שלא מרבים בתנועה ובפעילות גופנית, השרירים מתחילים להיות נוקשים וכואבים, יש דלדול בחוזק העצמות, בריחת סידן, אוסטאופורוזיס, מפרקים כואבים, יציבה שנפגעת, שרירים חלשים ועוד כאבים חדשים שצצים עם השנים.
תרגול נכון של פעילות גופנית יכול לעזור לשרירים נוקשים, למפרקים ולעצמות. עבודה על שיווי משקל (שמאוד חשובה ככל שמתבגרים), יציבות, גמישות, חיזוק סיבולת לב ריאה וכוח, יכולה לעזור לתרום להרגשה טובה יותר, בריאה יותר ולהפחתה בכאבים.
כמובן שמעבר לשילוב של פעילות גופנית קבועה בשגרה השבועית, יש צורך חשוב – פשוט להיות פעילים, ולא לתת לגוף להיות בחוסר פעולה במשך שעות רבות ברצף.

מה שחשוב בשלב הראשוני הוא להתייעץ עם רופא מוסמך ולקבל אישור בשביל להתחיל להתאמן. כאשר תקבלו את האישור כדאי גם לדאוג שתרגילי הכושר שאתם עושים מבוצעים בצורה נכונה, גם כאן כדאי להתייעץ עם מישהו מוסמך.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)