מייקל ג'ורדן הגדול מכולם

  1. WeFIT
  2. ספורטאים ומפורסמים
  3. מייקל ג'ורדן הגדול מכולם
מייקל ג'ורדן הגדול מכולם

מייקל ג'פרי ג'ורדן (Michael Jeffrey Jordan), נולד ב – 17.2.1963.

מייקל ג'ורדן נחשב לדעת רבים לגדול שחקני הכדורסל בכל הזמנים.

מייקל ג'ורדן התחיל את הקריירה המקצוענית שלו באוניברסיטת צפון קרוליינה בשנת 1981. בשנת 1982 קבוצתו זכתה באליפות ליגת המכללות (NCAA), כאשר מייקל ג'ורדן קולע את סל הניצחון במשחק מול ג'ורג'טאון שנגמר בתוצאה 62:63 לזכות מכללת צפון קרוליינה. בשנה השלישית שלו במכללה, מייקל גורדן עזב את הקולג' כדי להצטרף לליגת ה – NBA.

מייקל ג'ורדן שיחק בליגת ה – NBA החל משנת 1985 – 1984 כאשר הוא בן 21 בלבד.

מייקל ג'ורדן זכה במהלך הקריירה שלו שש פעמים באליפות ליגת ה – NBA במדי שיקגו בולס, זכה חמש פעמים בתואר השחקן הטוב ביותר של העונה הסדירה ׁ(MVPׂ), זכה 3 פעמים בתואר ה – MVP של משחק האולסטאר, 10 פעמים זכה בתואר מלך הסלים של ה  – NBA ועוד המון זכיות נוספות במהלך הקריירה המקצוענית שלו.

בקיץ 1984 הופיע ג'ורדן לראשונה במשחקים האולימפיים כחבר נבחרת הכדורסל האולימפית של ארה"ב. הקבוצה זכתה במדליית הזהב באותה שנה במשחקים שהתקיימו בלוס אנג'לס. בנוסף מייקל ג'ורדן עזר להביא את מדליית הזהב במשחקים האולימפיים ב -1992 שהתקיימו בברצלונה שבספרד.

בשנת 2009 נכנס להיכל התהילה של הכדורסל, ובשנת 2016 קיבל מייקל ג'ורדן את מדליית הכבוד מנשיא ארצות הברית באותה תקופה ברק אובמה.

מייקל ג'ורדן שיחק סך הכל 16 עונות בליגת ה – NBA, כאשר הוא מסיים את הקריירה עם נתונים מדהימים של 30.1 נקודות בממוצע למשחק, 6.2 ריבאונדים בממוצע למשחק ו – 5.3 אסיסטים למשחק, ובסה"כ 6,672 ריבאונדים, 5,633 אסיסטים ו – 32,292 נקודות.

מייקל ג'ורדן פרש וחזר לשחק בליגת ה – NBA פעמיים במהלך הקריירה שלו. בפעם הראשונה, אחרי 3 אליפויות במדי שיקאגו בולס, בשנת 1993 – 1992 הגיע מייקל ג'ורדן להחלטה שזעזעה רבים ובה הודיע על פרישתו מכדורסל, במטרה להתחיל בקריירת בייסבול. לאחר כשנה אחת שבה שיחק בייסבול, מייקל ג'ורדן חזר לשיקגו בולס והוביל את הקבוצה לשלוש אליפויות נוספות.

בפעם השנייה, לאחר שפרש מעונת 1997-98 הצטרף ג'ורדן לוושינגטון וויזארדס בתפקיד מקצועי. בסתיו 2001 ויתר מייקל ג'ורדן על תפקידו כדי לחזור פעם נוספת לשחק כשחקן כדורסל, ושיחק עבור וויזארדס שתי עונות נוספות לפני שתלה את נעליו בפעם האחרונה בשנת 2003.

מייקל ג'ורדן אמר פעם, "החטאתי יותר מ – 9,000 זריקות בקריירה שלי, הפסדתי כמעט 300 משחקים, 26 פעמים לקחתי את הזריקה המכרעת במשחק והחמצתי. נכשלתי שוב ושוב בחיי, וזו הסיבה לכך שאני מצליח".

כיום מייקל ג'ורדן הוא שחקן כדורסל מקצועי לשעבר, יזם מצליח ובעל רוב בקבוצת הכדורסל שרלוט הורנטס. מייקל גורדן ביסס במהלך הקריירה את המוניטין שלו כאחד הספורטאים הידועים ביותר ברחבי העולם, והופיע בפרסומות עבור נייקי עם מותג שכלל את שמו – נעלי אייר ג'ורדן.


 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)