אפליקציות, פוקימון – גו וכושר – איך הם קשורים?

  1. WeFIT
  2. אורח חיים בריא
  3. אפליקציות, פוקימון - גו וכושר - איך הם קשורים?
אפליקציות, פוקימון – גו וכושר – איך הם קשורים?

אין סיכוי שלא שמעתם על האפליקציה – פוקימון-גו.
פוקימון – גו, זה משחק סלולרי, פופולרי ביותר בקרב ילדים ובני נוער, אך גם בקרב גילאים בוגרים יותר. הוא חינמי ומותאם לטלפונים חכמים מבוססי מערכות ההפעלה אנדרואיד ו־iOS. המשחק שייך לטכנולוגיית המציאות הרבודה והוא מבוסס על רכיבי המצלמה ומיקום המשתמש (GPS). הוא מאפשר למשתמשים בו להסתובב בו זמנית גם בעולם האמיתי וגם בעולם ווירטואלי בו מפוזרים בסביבה הוירטואלית פוקימונים אותם המשתמשים יוכלו לצבור ולעבור באמצעותם שלבים. הציד מתבצע על ידי זריקת "פוכדורים" (כדורים וירטואליים) על דמות הפוקימון שתוצג ותיראה כעומדת בסביבה הטבעית של המשתמש. קלעתם? צברתם נקודות. לא קלעתם? תוכלו לנסות שוב עד שהפוקימון יברח או עד שיגמרו לכם הכדורים.

הדבר המעניין ביותר באפליקציה הזו, הוא שהיא מכריחה את המשתמש לצאת לשוטט ברחובות באופן פיזי. גם אם הוא ממש ירצה, הוא לא יוכל לשחק אותו מהבית כיוון שאם הוא לא יסתובב בחוץ הוא לא יפגוש פוקימונים חדשים ולא יוכל להתקדם.

עד היום, שימוש באפליקציות או בכלל עיסוק במחשבים וסמארטפונים גרמו לישיבה ממושכת של המשתמשים, בעיקר אצל ילדים שהחלו להתמכר לטכנולוגיות השונות והתקשו לקום ולהזיז את הגוף. הרעיון של משחק שמצליח לשלב את העולם הוירטואלי עם העולם האמיתי ומדרבן את אותם הילדים לצאת החוצה ו"לצעוד" אל עבר השגת מטרות חדשות, הוא רעיון מנצח ובריא מאין כמותו, כיוון שהנעת הגוף דווקא אצל הילדים של הדור הנוכחי תמנע את אותה ישיבה מסוכנת (שנמצאה כגורם סיכון להשמנת-יתר ולמחלות נוספות). מעבר לכך, היא משפרת את הכושר הגופני של הילדים (זכרו, כל מנת ספורט יותר ממה שהילד רגיל משפרת את הכושר הגופני שלו) מכיוון שהאפליקציה לא מסתפקת בהליכה של כמה צעדים, אלא יכולה אף לגרום לו לצעוד גם קילומטרים על מנת להשיג את הפוקימונים המיוחדים שאותם הוא רוצה להשיג.

אז נכון, גם אנחנו מסכימים עם זה שהדור הנוכחי מעט עצל מדי ושהמשחקים לרוב פסיביים מדי, אבל דווקא המשחק הזה מצליח להוציא מהילדים את הצד ההישגי שלהם, מניע אותם להתמודד עם האתגרים שהוא מציב להם, להגיע להישגים ולרצות להיות טובים יותר (אולי אפילו מנצחים). היכולת שלהם להתמסר למשימה עד כדי כך שהם הופכים את שגרת אחרי הצהריים שלהם לפעילה היא מדהימה ואנחנו בהחלט מעודדים את זה.

חשוב לזכור תמיד את הקשר בין ספורט והישגיות, שכן אנשים שחלק משגרת החיים שלהם היא ספורט, לומדים לא רק כללים של משחק ומהו משחק הוגן, אלא גם רוכשים תכונות כמו משמעת עצמית, אתיקה, דבקות במטרה, רצון להצליח ועוד. לכן, אם אתם מחפשים משחק ששווה להתקין לילדים שלכם במכשיר הסמארטפון שלהם – לכו על פוקימון-גו! 🙂


 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

ברוס לי

ברוס לי

ברוס לי (Bruce Lee) הוא אמן לחימה מפורסם,

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)