מה זה התשה מוקדמת?

  1. WeFIT
  2. כושר
  3. כוח ומשקולות
  4. מה זה התשה מוקדמת?
מה זה התשה מוקדמת?

ישנם טכניקות רבות באימון כושר שבאמצעותם ניתן לעבוד על השרירים ושנועדו לגוון, לשנות את שגרת האימון שלנו, לשפר את מרכיבי הכושר הגופני, לאתגר, לגרום לנו לעבוד בדופק גבוה יותר באימון ועוד.

אחת מהטכניקות הנה – "התשה מוקדמת", טכניקה זו נועדה על מנת להתיש את השריר המרכזי עליו אנחנו רוצים לעבוד באימון. על מנת להתיש את השריר בצורה מיטבית אנו מבצעים שני תרגילים ברצף לאותו שריר. בשיטה זו נבצע קודם תרגיל פשוט – תרגיל שמעורב בו רק מפרק אחד ובו השריר עובד לבד ללא שרירים מסייעים ואחריו נבצע תרגיל מורכב, תרגיל שבו מעורבים שני מפרקים ומעלה ושרירים נוספים עובדים בתרגיל ומסייעים לשריר הגדול לעבוד. המטרה בשיטת ההתשה מוקדמת היא להתיש את השריר המרכזי עליו אנחנו רוצים לתת דגש ללא הפרעה של השרירים המסייעים שעלולים להוות גורם מגביל ולהתעייף לפני שהשריר המרכזי אותו אנחנו רוצים לעייף אכן הותש.

דוגמה: כאשר אנחנו רוצים לעייף את שריר הכתפיים, נתחיל בתרגיל: הרחקת כתפיים (תרגיל פשוט) שבו רק הכתפיים עובדות ללא שרירים נוספים שמסייעים ולאחריו נעשה את התרגיל לחיצת כתפיים (תרגיל מורכב) שבו לשרירי הכתפיים יש שרירים מסייעים כמו שרירי היד האחורית שגם עובדים בתרגיל.

דוגמה נוספת: כאשר אנחנו רוצים לעייף את שרירי החזה, נתחיל בתרגיל: קירוב אופקי עם משקולות יד, בשכיבה על ספסל (פרפר) שבו רק החזה עובד ללא שרירים נוספים שמסייעים בתרגיל (תרגיל פשוט) ולאחריו נעשה את התרגיל לחיצת חזה אופקית עם משקולות יד בשכיבה על ספסל (תרגיל מורכב) שבו יש שרירים מסייעים נוספים שעובדים בתרגיל כמו, שרירי היד האחורית ושרירי הכתף הקדמית.


 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

דופק

דופק

דופק מוגדר כקצב הלב (מספר הפעימות של הלב)

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)