בילי ג'ין קינג

  1. WeFIT
  2. מוטיבציה
  3. בילי ג'ין קינג
בילי ג'ין קינג

בילי ג'ין קינג (Billie Jean King), נולדה ב-22 בנובמבר 1943 בלונג ביץ' בקליפורניה, והיא טניסאית עבר אמריקאית מהגדולות ביותר אי פעם והמשפיעה ביותר בתולדות ענף הטניס. בילי ג'ין נבחרה על ידי מגזין LIFE לאחת מ – 100 האנשים האמריקנים המשפיעים ביותר של המאה ה – 20.

ב -1961 זכתה בילי ג'ין להכרה בינלאומית בפעם הראשונה כאשר זכתה בתואר הזוגות של וימבלדון וב- 1966, זכתה באליפות הראשונה שלה בוימבלדון ביחידים. ב -1966, בילי ג'ין קינג דורגה במקום הראשון בעולם בטניס נשים. היא החזיקה את הדירוג במקום הראשון בטניס במשך חמש שנים נוספות (1967-1968, 1971-1972, 1974).

בין השנים 1961 ל – 1979 זכתה בילי ג'ין קינג ב – 20 תחרויות בטורניר וימבלדון ובעוד המון תחרויות נוספות.

הישגיה של בילי ג'ין, היו לא רק על המגרש והיא ידועה בפועלה החברתי הרב כנגד אפליית נשים בספורט ובכלל.

משחקה המפורסם ביותר ואולי אף החשוב ביותר במהלך הקריירה הענפה שלה, היה "קרב המינים". משחק זה התרחש בינה לבין בובי ריגס ב -21 בספטמבר 1973. בובי ריגס היה שחקן עבר ואלוף וימבלדון לשעבר והחזיק במשך תקופה במהלך הקריירה שלו במקום הראשון בעולם הטניס. בגיל 55 לאחר שפרש ממשחק פעיל והשתתף בעיקר במשחקי ראווה הוא טען כי הוא עדיין טוב יותר מכל שחקנית, והוא יכול להביס כל אישה על המגרש.

בילי ג'ין קינג ניצחה את המשחק בניהם בקלילות רבה בתוצאה 6-4, 6-3, 6-3, וזכתה בפרס 100,000 דולר על ניצחונה.

בשנת 2017 יצא סרט על משחק זה בשם – "קרב המינים".

בילי גין קינג, בראיון שהתקיים לטד (TEDׂׂ) מסבירה למה היא השתתפה במשחק זה: "ידעתי שהיה מדובר בשינוי חברתי. ואני באמת חששתי כשהודענו על זה, ואני הרגשתי כאילו כל העולם מונח על כתפיי. ואני חשבתי, "אם אני מפסידה, זה הולך להחזיר את הנשים 50 שנה לאחור, לפחות".

בילי גין קינג זכתה בפרסים רבים (לא רק בטורנירים בענף הטניס), על פועלה גם במהלך הקריירה שלה כשחקנית וגם לאחריה. כמו למשל: היא נבחרה כ"ספורטאית השנה" של עיתון הספורט האמריקאי ספורטס אילוסטרייטד ב-1972, נקרא על שמה מרכז הטניס הלאומי בניו יורק בשנת 2006, היא קיבלה את מדליית החירות הנשיאותית מנשיא ארצות הברית ברק אובמה בשנת 2009 ועוד המון פרסים נוספים.

בראיון שנערך איתה "בטד" היא אומרת: שהמורשת העיקרית שלה הנה בכך שהיא הצליחה לגרום לזה שתהיה הבנה שגם נשים יכולות להיות ספורטאיות מקצועיות, ומורשת זו גרמה בין היתר לכך שגם ספורטאיות מקצועיות ואיגודים של נשים בעולם הספורט יזכו לתשלום הוגן ומכבד.

קינג מתגוררת כיום בניו יורק עם בת זוגתה היהודיה – אילנה קלוס.

ראיון מעורר השראה עם בילי ג'ין קינג בטד (TEDׂׂ)


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)