הקשר בין הישגיות, יזמות ו – Google

  1. WeFIT
  2. מוטיבציה
  3. הקשר בין הישגיות, יזמות ו - Google
הקשר בין הישגיות, יזמות ו – Google

אנשים בעלי מוטיבציה גבוהה להצליח ומוטיבציה נמוכה להימנעות מכישלון נחשבים אנשים הישגיים. אנשים כאלו מחפשים כל הזמן איך לאתגר את עצמם ואינם מוטרדים מהפחד להיכשל. דוגמה מצוינת לכך ניתן לראות אצל חברה שכולנו מכירים – Google.

בשנת 2009, חברת גוגל פיתחה מוצר בשם Google wave. את המוצר בנתה קבוצה קטנה של מהנדסים ומטרתו הייתה להיות כלי מקוון לתקשורת ועבודה בזמן אמת, שירות המבוסס על אינטרנט ורצון ליצור פלטפורמה באינטרנט אשר מקשרת בין אנשים, באמצעות מיזוג של דואר אלקטרוני, העברת מסרים מידיים ויצירת שיתוף רשתות חברתיות.

הצוות עבד בקצב מסחרר על פיתוח המוצר והושקעו בו המון כספים אך המוצר לא הצליח בקרב המשתמשים באינטרנט. פרויקט Wave נכשל כישלון חרוץ אך אף אחד מהצוות לא נפגע אישית מן הכישלון, אף אחד לא איבד את עבודתו, רוב העובדים שעבדו על הפרויקט הפכו לעובדים מבוקשים יותר מפני שעבדו על מוצר שדחף את הגבולות. בנוסף לזה חלקים מהטכנולוגיה שפותחה סביב המוצר הם חלק מהמאפיינים המרכיבים היום את Google+ ו – Gmail שכולנו מכירים ומשתמשים.

ההתייחסות כך מצד בעלי המניות בגוגל והעומדים בראשה מגיעה מתוך האמונה שכדי להיות חדשנים עליכם ללמוד להיכשל היטב, ללמוד מטעויות. כל פרויקט שנכשל אמור להיות מקור לתובנות טכניות ושיווקיות, לתובנות על המשתמשים, ואלה יכולות לעזור במאמצי הפיתוח של הדבר הבא.

לארי פייג', ממיסדי גוגל ומנכ"ל חברת ההחזקות שלה כיום, אומר כי, "אם אתם חושבים מספיק בגדול, קשה מאוד להיכשל לגמרי, בד"כ נשאר משהו בעל ערך מהניסיון שלכם. לא צריך לחגוג את כישלונכם, אבל כישלון הוא בכל זאת מין אות כבוד: לפחות ניסיתם"

המניע להגיע להישגים גבוהים בתחום כלשהו קיימת בכולנו.
ההבדל הוא במידה שבה מוכן אדם להשקיע וללכת על המטרות שהוא מציב לעצמו. אדם הישגי ובעל מוטיבציה גבוהה להצליח יעבוד קשה וישקיע המון כדי להצליח, גם כאשר הוא נכשל זה לא יעצור אותו מלהפסיק לנסות אלא במקרים רבים גורם לו להגביר עוד מאמצים בכדי לנסות להשיג את היעדים שלו.

בנאום שנשא מקס לבצ'ין בכנס FailCon שנערך בעמק הסילקון בשנת 2009 אמר, “החברה הראשונה שהקמתי התרסקה. החברה השנייה התרסקה, אבל פחות. השלישית פשוט נכשלה. הרביעית שרדה. לחברה החמישית שהקמתי קוראים “

אנשים שהם הישגיים לא נותנים לכישלונות לעצור אותם מלהתקדם הלאה ולהמשיך ליצור ולנסות. הם מתמידים ברצון להצליח ולא להתייאש בדרך. אנשים שהם פחות הישגיים לעיתים רבות פוחדים מכישלונות ויעדיפו להישאר באזור הנוחות שלהם ולהימנע מדברים שההצלחה בהם פחות בטוחה וודאית.

אנשים שרוצים להקים סטארט אפ, עסק מצליח, מיזם שישנה את העולם, צריכים לצאת מאזור הנוחות שלהם, לקחת את הסיכון שהרעיון שלהם לא יצליח. במחקר שפורסם באוניברסיטת הרווארד על סיכויו של היזם להצליח עלו כמה נקודות מעניינות, הסיכוי של יזם חדש, שזה המיזם הראשון שלו להצליח הוא רק 25.3 אחוז, כלומר 75 אחוז מהיזמים נכשלים. היינו יכולים לחשוב שזה ירתיע אותם מלהמשיך ולנסות, אך זה לא כך. רבים מהיזמים נכשלים שוב ושוב, במחקר נמצא כי הסיכוי של יזם סדרתי להצליח הינו 29 אחוז ועדיין אנשים אלו ממשיכים לנסות ולא נותנים לכישלון לעצור אותם.

כאשר אנשים מצליחים במשימה שנחשבת קשה, או במשימה שסיכויי ההצלחה בה נמוכים, רמת הסיפוק ותחושת הניצחון גבוהה בהברה מאשר הצלחה במשימה קלה יותר ולא מאתגרת.

לכן אל תפחדו לנסות לשנות את העולם, במקרה הכי גרוע – יצליח לכם! בהצלחה!


 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)