תנועת פשיטה במפרק

  1. WeFIT
  2. כושר
  3. כוח ומשקולות
  4. תנועת פשיטה במפרק
תנועת פשיטה במפרק

השרירים בגוף האדם אחראים על תנועות הגוף. השרירים מחוברים לעצמות באמצעות גידים. בזמן שנוצרת התכווצות בשרירים מופעל מתח על הגידים, השואף לקרב את העצמות זו לזו ועל ידי כך נוצרת תנועה.

את תנועות הגוף נוהגים לחלק לשלושה מישורי תנועה שבהם מתבצעות תנועות והניצבים זה לזה.

אחת מתנועות הגוף המתרחשות באמצעות השרירים הנה תנועת פשיטה / יישור – Extension. תנועה זו מתבצעת כאשר אנחנו מיישרים את המפרק ומגדילים את הזווית של המפרק בין שני חלקי הגוף. תנועת פשיטה היא תנועה של הארכה ומתבצעת ממצב של כפיפה במפרק למצב של פשיטה במפרק. תנועת הפשיטה היא הגעה לזווית של 180 מעלות במפרק, כאשר הזווית גדולה מ – 180 מעלות, מדובר על פשיטת יתר.

תנועת פשיטה מתרחשת במישור סגיטלי – חיצי. מישור סגיטלי – חצי הוא מישור החוצה את הגוף לאורכו מלפנים לאחור ומחלק את הגוף לשני חלקים לא סימטריים – חלק ימני וחלק שמאלי. תנועות הגוף במישור הסיגיטלי – חיצי הן תנועות של כפיפה ופשיטה.

כעת ניתן כמה דוגמאות לתרגילים בהם מתרחשת פשיטה במפרק:

לחיצה צרפתית עם משקולות יד – Dumbbell French Press:

בתרגיל לחיצה צרפתית עם משקולות יד, אנו עובדים על שרירי היד האחורית (תלת ראשי), תנועת הפשיטה במפרק מתרחשת כאשר אנחנו מתיישרים בחזרה עם המשקולות יד כלפי מעלה ממצב של כפיפה במרפקים. תנועת הפשיטה מתרחשת במפרק המרפק.

דוגמה נוספת לתרגיל בו מתבצעת פשיטת מרפקים:

לחיצת חזה מצב צר – Close Grip Dumbbell Press

בתרגיל לחיצת חזה מצב צר, אנחנו עובדים על שרירי היד האחורית, בנוסף בתרגיל זה אנחנו עובדים גם על שרירי החזה ושרירי הכתף.

מתחילים את התרגיל כאשר המשקולות מקבילות לעיניים. תנועות הפשיטה בתרגיל מתרחשת כאשר אנחנו מתיישרים עם המרפקים כלפי מעלה ממצב שבו אנחנו עם המרפקים צמודים לצידי הגוף, במצב של כפיפה במפרק המרפק.

דוגמה נוספת לתנועת פשיטה של השרירים, אך הפעם במפרק הברך, אנו רואים בתרגיל:

פשיטת ברך בישיבה:

בתרגיל פשיטת ברך בישיבה, אנו עובדים על שרירי הארבע ראשי. תנועת הפשיטה מתרחשת, כאשר אנו מיישרים את הרגל קדימה ממצב התחלתי שבו הרגל שלנו כפופה.


 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)