הקשר בין כרס לכאבי גב

  1. WeFIT
  2. כושר
  3. כוח ומשקולות
  4. הקשר בין כרס לכאבי גב
הקשר בין כרס לכאבי גב

עלייה במשקל הגוף מתבטאת פעמים רבות בהשמנה באזור חלל הבטן. השמנה באזור הבטן (השמנה בטנית) אופיינית במיוחד בקרב גברים ונקראת "השמנת תפוח".

כיום השמנה נחשבת כמחלה. להשמנה יש השפעות שליליות רבות על גוף האדם וביניהם: פגיעה במערכת השלד, השרירים, המפרקים, לב וכלי דם, פגיעה בטווחי תנועה ועוד.

עודף משקל משפיע על בריאות השרירים, השלד ועמוד השדרה. לעודף משקל ולהשמנת ייתר יש סיכון מוגבר לגרום לאוסטאופורוזיס, כאבי גב, (לעיתים רבות כאבי גב כרוניים) ועוד.

עלייה במשקל הגוף עלולה להזיק לגב ובעיקר לגב תחתון. בקרב האוכלוסייה כאבי גב ובעיקר כאבי גב תחתון הם כאבים המאפיינים רבים באוכלוסייה. הנתונים מדברים על כ – 70 אחוז ומעלה מהאוכלוסייה שיסבלו מכאבי גב תחתון בשלב כלשהו בחיים שלהם.

השמנת באזור הבטן יוצרת לחץ ועומס על הגב. בנוסף השמנה בכללי ובפרט באזור הבטן יוצרת לחץ מכאני על עמוד השדרה, על המפרקים ועל השרירים.

אחת מהסיבות לכאבי הגב היא, המשקל הנוסף שהגב שלנו צריך להתמודד איתו כעת, כתוצאה מהשמנה באזור הבטן.
בנוסף בטן מוגדלת בעקבות עלייה במשקל, עלולה לגרום לניוון מוקדם של הדיסקים שבין חוליות עמוד השדרה, לפגיעה במפרקים, ברצועות ובשרירים וזאת משום שעכשיו על עמוד השדרה להתמודד עם דרישות פיזיות גדולות יותר.

סיבה נוספת לכאבי הגב היא, עודף שומן באזור הבטן גורם למתח וחולשה של שרירי הבטן. כאשר הבטן גדלה והכרס יוצאת, נוצר לחץ על שרירי הגב החייבים לפצות על חולשתם של שרירי הבטן ונאלצים לשאת יותר בעומס המשקל שהתווסף.

השמנה בטנית ועלייה במשקל, מגדילה את העומס על עמוד השדרה התחתון, בעיקר באוזר חוליות L4 – S1 שבעמוד השדרה.

כאשר משווים בין אנשים עם משקל תקין לאנשים עם עודף משקל במחקרים, אנו רואים כי אותם אנשים הסובלים מעודף משקל, הם גם אלו המתלוננים יותר על כאבי גב.

כמו כן, כאלה הסובלים מכאבי גב, בדרך כלל כאשר יש עלייה נוספת במשקל ישנה עלייה נוספת בכאבי הגב מהם הם סובלים.

הפחתה של המשקל ואחוזי שומן, שילוב פעילות גופנית תוך דגש על חיזוק שרירי הבטן ושמירה על יציבה נכונה וטובה תעזור למנוע או לפחות להפחית את כאבי הגב.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)