מה זה דרופ סט?

  1. WeFIT
  2. כושר
  3. כוח ומשקולות
  4. מה זה דרופ סט?
מה זה דרופ סט?

באימוני כושר ישנם שיטות שונות של טכניקות אותן ניתן לשלב תוך כדי האימון.

לשימוש בטכניקות אימון שונות יש חשיבות. טכניקות האימון השונות נועדו על מנת לאפשר לנו לגוון ולשנות במעט את שגרת האימון הרגילה שלנו, ליצור גירויים חדשים לשריר, לקצר את משך האימון, לשפר את מרכיבי הכושר שלנו, לשפר את היכולת הגופנית שלנו, לאתגר אותנו במהלך האימון ועוד.

בנוסף, יש קשר בין טכניקות האימון השונות לבין הגעה ליעדים שאנחנו מציבים לעצמנו. הקשר מתבטא בכך שבכדי להצליח בתהליך שאנחנו מציבים לעצמנו, לדוגמה: עלייה במסת שריר וירידה באחוזי שומן, יש בין היתר ליצור במהלך תקופת האימונים כל הזמן גירויים שונים וחדשים לשרירים, על מנת לגרום לשרירים כל הזמן לתהליך של גדילה והתחזקות.

אחת מהטכניקות שנדבר עליה כעת האימון הנה שיטת, הדרופ סט (שיטת ההפשטה).

דרופ סט – זוהי שיטה עצימה, שבה בתרגיל מסוים נתחיל לבצע חזרות עם משקל גבוה עד למצב שבו איננו מסוגלים לבצע עוד חזרה (מצב זה נקרא "כישלון"), בנקודה זו נפחית את המשקל (מבלי לבצע מנוחה) ונמשיך לבצע עוד סט במשקל החדש עד שמגיעים למצב נוסף שבו שוב אנחנו לא מסוגלים לבצע יותר חזרות (כישלון) ושוב נוריד את המשקל ונמשיך לבצע חזרות עם המשקל החדש והנמוך יותר. ניתן לבצע בשיטה זו שני סטים ומעלה.

דוגמה: נעשה את התרגיל כפיפת מרפקים עם משקולות יד ובכל הגעה לכישלון ניקח משקל נמוך יותר ונבצע עוד סט עם משקל נמוך יותר, באופן זה נבצע בין שלושה לארבעה סטים ברצף.

דוגמה נוספת: נעשה את התרגיל לחיצת חזה בשכיבה אופקית כנגד מוט ובכל הגעה לכישלון ניקח משקל נמוך יותר ונבצע עוד סט עם משקל נמוך יותר, באופן זה נבצע בין שלושה לארבעה סטים ברצף.

רצוי לעבוד בשיטה זו עם מאמן כושר או פרטנר לאימון שיעזור לנו להוריד משקל בין הסטים ברצף, בשביל שלא נבזבז זמן מיותר בהתעסקות בזה.


 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תוכניות אימונים שיכניסו אותך לכושר

הוספת הערות (אין תגובות)